Sesiune de instruire a doctoranzilor cu privire la comunicarea prin rețele sociale online

  • Laboratorul pentru Cercetări asupra comportamentului utilizatorilor în rețele sociale online şi Big Data (Social Media Lab)

În cadrul Laboratorului pentru Cercetări asupra comportamentului utilizatorilor în rețele sociale online şi Big Data (Social Media Lab), cercetătorii ce își desfășoară activitatea aici vor oferi activități de instruire de tipul seminariilor interdisciplinare care abordează problematici specifice studiilor culturale și patrimoniului online, tehnicilor de analiza pentru Big Data, analiza în rețele sociale (online și tradiționale) și dezvoltarea de propuneri de proiect de finanțare pentru cercetare la nivel național și internațional. Laboratorul promovează colaborarea cu mediul economic, cu entități academice și de cercetare complementare, cu agenții publice centrale, regionale și locale precum și cu societatea civilă.

Dezvoltarea Laboratorului pentru Cercetări asupra comportamentului utilizatorilor în rețele sociale online şi Big Data (Social Media Lab) a atras deja numeroşi cercetători din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, marea lor majoritate din rândul studenţilor doctoranzi şi post-doctoranzi. Pentru aceştia, dar şi pentru popularizarea activităţilor Social Media Lab a fost organizată în etapa curentă a proiectului, pe 28.10.2022, online, începând cu ora 18:00, o sesiune de instruire a doctoranzilor cu privire la comunicarea prin rețele sociale online şi modul în care acestea pot fi analizate pentru a genera informații utile pentru studiul fenomenelor economice, fiind reliefată utilitatea seturilor largi de date (big data) în studiile moderne.

Sesiunea a fost susținută, în calitate de profesor invitat, de doamna Munthiu Maria-Cristia, profesor în cadrul Ecole Supérieure d’Assurances din Paris şi cercetător asociat în cadrul Laboratoire d’Economie, Finance, Management et Innovation al Universității din Amiens. La seminar au participat 21 de doctoranzi din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti, precum şi cadre didactice care îşi desfăşoară activitatea în cadrul Laboratorul pentru Cercetări asupra comportamentului utilizatorilor în rețele sociale online şi Big Data (Social Media Lab).

Doamna Munthiu Maria-Cristia are preocupări în cadrul studiului comportamentului consumatorilor în mediul online, în mod particular modul în care comportamentele normative din mediul online au efecte asupra comportamentelor din lumea tradițională, fiind focalizată asupra metodelor calitative de studiu.